Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Skynda, skynda- eller inte ?

Av Anna-Karin Lindh - 22 oktober 2011 09:06

Har just nu en känsla av att inte räcka till. Vill vara överallt samtidigt och hinna göra allting på en gång. Vill flytta klart och ha det städat överallt, så där perfekt som det ser ut på inredningsprogram. Men dygnet har trots allt bara 24 timmar. När jag samtidigt boktstavligen nästan hostar lungorna ur mig kanske jag inte borde göra så mycket som jag gör? Men när man börjar plocka lite så ser man alla de där dammråttorna och fläckarna som man inte såg förut och så är racet igång....


Men igår tog jag mig iaf iväg på trumresan som var en del av introduktionen till helhetsmässan. Den var härlig. Jag fick prata med min andlige vägledare Orin om varför jag har valt det livet jag har valt. Det var som en blandning mellan samtal och bildspel. Jag fick se att jag har valt att födas till ett tufft liv, att ofta bli arg och bära på ilska. Jag är som en korg som kan flyta på vatten och den korgen kan bära otroligt tung last. Lasten såg jag i form av stenar. Jag kommer ju att göra mig av med börda efter börda, lägga sten efter sten vid stigen jag går. Men sen frågade jag Orin varför min kropp just nu så ofta är sjuk. Enkelt svar. Korgen håller på att gå sönder. Den är tätat med ett speciellt material för att vara vattentät, men nu börjar korgen bli svag. Jag är helt enkelt inte snäll mot mig själv och min kropp. Jag tar inte hand om mig som jag borde. Och det ligger det en hel del i. Bara den här känslan av att inte räcka till. Att försöka göra allting samtidigt när det faktiskt inte går. Det är ju att göra sig själv en björntjänst.


Nya lärdomar, nya dagar. Ska bli intressant att se vad den här dagen har för visdom att ge   




 
 
kicki

kicki

24 oktober 2011 07:36

låter som en härlig resa. och det var kanske inte så oväntat det som kom. du har ju redan haft det tufft och det är dags att ta hand om anna-karin nu. men jag vet ju att du är på god väg. skynda långsamt är bäst så man inte missar nåt =)

när jag läste det där om varför du ofta är sjuk så fick jag känslan av att du även håller på att "rensa" ur ditt inre och din kropp. du städar i det yttre och du städar i det inre. en massa skit som ska ut så de nya får plats. också ett sätt för kroppen att sägar: dags att vila nu!

kram kicki

http://www.kickilii.blogg.se

Anna-Karin Lindh

25 oktober 2011 22:23

Kloka ord Kicki, som så många gånger förr :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Lindh - 9 april 2013 12:33

Nu är jag på väg att starta mitt företag och det ska heta Cerberos, precis som min hemsida gör. Jag har bestämt att födelsedagen för mitt företag så bli mån den 13 maj 2013 och fram till dess ska jag registrera den hos skatteverket, få F-skattesedel,...

Av Anna-Karin Lindh - 5 april 2013 18:04

Karin Boye skrev i sin dikt om att det gör ont när knoppar brister. Jag heter nu Lotusblomma, på riktigt, och med det menar jag att jag heter det också i folkbokföringen. Det är vår och jag är inne i en process där jag är som en knopp som snart ska t...

Av Anna-Karin Lindh - 9 februari 2012 13:53

Idag hörde jag av en händelse uttrycket att ta healing. I min värld har jag nog alltid tänkt att det heter att man får eller man tar emot healing. Men uttrycket satte spår i mig. Kanske är det jag som tänker fel, kanske inte. Om man jämför med liknan...

Av Anna-Karin Lindh - 10 januari 2012 22:18

Idag var jag borta en längre tid för att avsluta det hela med en kväll på Fagerliden med hockey. När jag hade kommit en bit hemifrån insåg jag det fansansfulla; min mobil var kvar hemma! Min sambo frågade om vi skulle vända, men jag bestämde mig för ...

Av Anna-Karin Lindh - 5 januari 2012 22:57

Herr katt bestämde sig för att det var dags att gosa lite innan det är natt och sovdags helt och hållet. När jag tittar på honom och tänker på hur mycket jag älskar honom så minns jag också alla de år vi har delat tillsammans. Han är nu en helt annan...

Ovido - Quiz & Flashcards