Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna-Karin Lindh - 22 oktober 2011 09:06

Har just nu en känsla av att inte räcka till. Vill vara överallt samtidigt och hinna göra allting på en gång. Vill flytta klart och ha det städat överallt, så där perfekt som det ser ut på inredningsprogram. Men dygnet har trots allt bara 24 timmar. När jag samtidigt boktstavligen nästan hostar lungorna ur mig kanske jag inte borde göra så mycket som jag gör? Men när man börjar plocka lite så ser man alla de där dammråttorna och fläckarna som man inte såg förut och så är racet igång....


Men igår tog jag mig iaf iväg på trumresan som var en del av introduktionen till helhetsmässan. Den var härlig. Jag fick prata med min andlige vägledare Orin om varför jag har valt det livet jag har valt. Det var som en blandning mellan samtal och bildspel. Jag fick se att jag har valt att födas till ett tufft liv, att ofta bli arg och bära på ilska. Jag är som en korg som kan flyta på vatten och den korgen kan bära otroligt tung last. Lasten såg jag i form av stenar. Jag kommer ju att göra mig av med börda efter börda, lägga sten efter sten vid stigen jag går. Men sen frågade jag Orin varför min kropp just nu så ofta är sjuk. Enkelt svar. Korgen håller på att gå sönder. Den är tätat med ett speciellt material för att vara vattentät, men nu börjar korgen bli svag. Jag är helt enkelt inte snäll mot mig själv och min kropp. Jag tar inte hand om mig som jag borde. Och det ligger det en hel del i. Bara den här känslan av att inte räcka till. Att försöka göra allting samtidigt när det faktiskt inte går. Det är ju att göra sig själv en björntjänst.


Nya lärdomar, nya dagar. Ska bli intressant att se vad den här dagen har för visdom att ge   




Av Anna-Karin Lindh - 21 oktober 2011 06:39

Vaknade efter en mardröm. Nu när jag har vaknat känner jag mig bättre till mods. Får analysera drömmen och komma fram till vad den står för.


Gick upp för att gå på toaletten. Möttes av en jamande Herr Katt och jag försökte be honom vara tyst för att inte väcka hela huset, men vad jag älskar denna katt! Det som slår mig nu när jag är tillbaka på min säng vid min dator, det är att innan morgonen riktigt har kommit igång är det alldelens stilla. Fortfarande är det mörkt ute, lugnt och tyst. Snart kommer huset vara fyllt av barn som ska till skolan med frukost som ska ätas och läxböcker som inte ska glömmas.


Själva ska jag iväg till fordonsprogrammet där min pappa jobbar och byta till vinterhjul. Samtidigt ska jag städa igenom bilen ordentligt. Har laddat ipoden så jag får inspirerande musik att jobba till under tiden. Det känns skönt att ha en fräsch bil att köra runt med. Läste en gång i en Feng-shui bok att när man rensar i sitt hem, så ska man inte heller glömma bilen. Det är någonting som jag ofta göra. Min bonusdotter brukar kalla min bil för värdetransport för att jag har en förmåga att samla på mig så många pantburkar och flaskor på golvet i den. Men idag ska den bli fina lille gröne skutt igen, som den faktiskt heter.


I helgen är det Helhetsmässa på hembygdsgården i Fagersta. Det börjar redan ikväll med meditation och trumresa. Sen är jag bjuden på tjejfest. Det verkar bli en trevlig helg.


Är ni sugna att kika in på hemsidan för Helhetsmässan så är adresse www.helhetsmassa.nu





Av Anna-Karin Lindh - 20 oktober 2011 11:43

Just nu är det flytt överallt och kaos överallt. Så är känslan. Hösten borde vara en tid för mys med tända ljus, men inte den här hösten. Nu är det dags för förändring. Samtidigt är det skönt att rensa ut saker, att göra om och starta på nytt. Jag märker hur nyttigt det är att hålla på med alla jordiska saker som att rensa och städa för det är då jag jordar mig. Jag märker hur mycket lättare det är att koppla upp sen när jag sätter mig för att jobba andligt.


Ibland blir jag stressad av allt som ska ske och börjar planera månader i taget. Då försöker jag tänka på de orden jag sa till min bonusdotter. Hakuna Matata. Ta det lugnt. Det kan vara stressigt, det kan vara mycket att göra. Men det ordnar sig alltid ändå!


Det känns verkligen som om tiden går fortare nu. Dagarna flyger fram och ibland känns det inte riktigt som om jag hänger med. Vissa dagar är det bara som om jag springer efter veckodagarna med en flyttkartong i händerna. Men jag vet att det kommer att ordna sig. Också den här flytten har ett slut. Även om tiden går fortare det här året pga medvetande skiftet som närmar sig, så kommer flytten att bli klar.


Det är bara att hänga med och att komma ihåg att jorda sig ibland och helst lite oftare. Det är någonting vi alla behöver.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards