Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Det blir en amerikans jul i år

Av Anna-Karin Lindh - 24 december 2011 07:47

På grund av logistik av barnen har vi i år bestämt att vi ska fira julen den 25:e december som man ju faktiskt gör i övriga världen. Idag är som en vanlig dag egentligen, fast ändå inte. Det är ju julafton. De små änglabarnen är hemma hos sina mammor och sambon ska jobba. Granen står färdigklädd med alla sina klappar under. Skinkan är färdiggriljerad och all mat är köpt tills i morgon.


Jag tänker ta mig en vilodag och bara njuta av denna paus i livet. Det är inte ofta detta tillfälle ges i juletider. Det är så ofta man gör saker till sista stund och julafton faller på att julen hinner raska över innan den ens börjat. Idag ska jag bara se en bra film eller läsa en bra bok. Se det sista avsnittet av julkalendern och njuta av att vara ledig. Inga inköp, ingen post. Bara julefrid. Kan tänka mig att öppna klapparna från min bror, han ska ju öppna mina på sitt håll med sitt firande denna dag. Katten verkar väldigt sugen på sitt paket. Kanske blir tvungen att göra ett nödpaket till honom som han får öppna idag. Och Kalle då? Ja vi får bryta mot lagen och helt enkelt spela in det på digitalboxen så vi kan titta på det imorgon istället.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Lindh - 9 april 2013 12:33

Nu är jag på väg att starta mitt företag och det ska heta Cerberos, precis som min hemsida gör. Jag har bestämt att födelsedagen för mitt företag så bli mån den 13 maj 2013 och fram till dess ska jag registrera den hos skatteverket, få F-skattesedel,...

Av Anna-Karin Lindh - 5 april 2013 18:04

Karin Boye skrev i sin dikt om att det gör ont när knoppar brister. Jag heter nu Lotusblomma, på riktigt, och med det menar jag att jag heter det också i folkbokföringen. Det är vår och jag är inne i en process där jag är som en knopp som snart ska t...

Av Anna-Karin Lindh - 9 februari 2012 13:53

Idag hörde jag av en händelse uttrycket att ta healing. I min värld har jag nog alltid tänkt att det heter att man får eller man tar emot healing. Men uttrycket satte spår i mig. Kanske är det jag som tänker fel, kanske inte. Om man jämför med liknan...

Av Anna-Karin Lindh - 10 januari 2012 22:18

Idag var jag borta en längre tid för att avsluta det hela med en kväll på Fagerliden med hockey. När jag hade kommit en bit hemifrån insåg jag det fansansfulla; min mobil var kvar hemma! Min sambo frågade om vi skulle vända, men jag bestämde mig för ...

Av Anna-Karin Lindh - 5 januari 2012 22:57

Herr katt bestämde sig för att det var dags att gosa lite innan det är natt och sovdags helt och hållet. När jag tittar på honom och tänker på hur mycket jag älskar honom så minns jag också alla de år vi har delat tillsammans. Han är nu en helt annan...

Ovido - Quiz & Flashcards