Alla inlägg den 30 november 2011

Av Anna-Karin Lindh - 30 november 2011 19:53

Sitter med huvudet fullt med tankar efter att ha läst i en artikel i aftonbladet om hur de ser på hur Terry Evans arbete. Det är ju en av mina lärare just nu. Därmed blir ju också mitt arbete och mitt sätt att tänka kring verkligheten kritiserat. Det är denna återkommande debatt om medialitet och "mumbo jumbo". För det första som står i artikeln om hur han arbetar är fel. För det andra så vet jag att han är ett skickligt medium. Han sa saker om mig på kursen som han inte kunde ha googlat fram eller läst av med hjälp av diverse avläsningsmetoder som man refererar till i artikeln. Vidare i artikeln står det om en kvinna som har blivit dömd för bedrägeri för att ha vilselett människor på grund av medial verksamhet. Där for verkligen hjärtat upp i halsgropen på mig. Jag vill inte vilseleda människor. Visserligen blev den här människan kontaktad för att få ihop två människor. När jag lägger tarotkort eller ger någon människa mediala råd säger jag aldrig "så här blir det". Jag kan bara säga att; så här TROR jag att det blir och lämna besluten åt människan. Alla måste vi själva fatta våra egna beslut och jag hoppas att ingen seriöst medium i världen kan påverka själva kärleken. Däremot kan kärleken påverka oss. För jag är en sån där människan som går runt och tro på att man kan prata med andar och få vägledning in i framtiden. Jag tror på kärlekens budskap och på att det går att få healingen. Jag tror på saker som inte syns precis som inte kärleken inte syns.  Men jag vet också att att man ska respektera andra människors syn på livet efter döden. Jag vet också att jag kan göra misstag och därför inte envist hävda att jag har rätt. Jag säger inte att healing botar, men det påbörjar en process i kroppen och börjar kroppens egna läkningsprocesser. Då jag tror på min egen uppfattning måste jag ju respektera andras uppfattning om verkligheten.


Det är svårt att säga vad som är rätt och fel. Jag måste tro på det som känns rätt i magen för mig.

Skapa flashcards